A konstrukció átfogó célja, hogy a média eszközeinek felhasználásával a diszkriminációval fenyegetett, hátrányos helyzetű társadalmi csoportok (elsősorban a romák, a fogyatékosok, valamint a nők) társadalmi befogadását erősítsük, az irántuk megnyilvánuló előítéleteket és hátrányos megkülönböztetésüket csökkentsük annak érdekében, hogy elősegítsük mind a társadalmi, mind a munkaerő-piaci integrációjukat. A konstrukció célja a diszkriminációval fenyegetett közösségek társadalmi es munkaerő-piaci beilleszkedésének elősegítése. E cél elérése érdekében a konstrukció kettős megközelítést alkalmaz: egyrészt a médiumokban alulreprezentált romák és fogyatékkal élők média szakmákra való képzését célozza, másrészt olyan hiteles, pozitív média-képet kialakító médiaműsorok, termékek megjelentetését ösztönzi, amelyek elősegítik a társadalmi szemléletváltást, csökkentik a társadalmi előítéletességet és diszkriminációt, ezáltal növelik a társadalmi befogadást. A konstrukció keretében kiírásra kerülő B) komponens célja a szemléletváltás széleskörű, országos jelentőségű média-programok, kampányok megvalósításával, elsősorban a romákat, valamint a fogyatékosokat erő hátrányos megkülönböztetés csökkentése, illetve a társadalmi nemi (gender) egyenlőtlenségek csökkentese, a sztereotípiák felszámolása érdekében. Ezen belül - a társadalmi megítélés javítása érdekében - cél olyan televíziós és rádiós műsorok, valamint elektronikus és nyomtatott média termékek készítése, amelyek elősegítik a hátrányos megkülönbözetést szenvedő csoportok, elsősorban romák, fogyatékosok és nők diszkriminációjához és a társadalmi (nemi) egyenlőtlenséghez vezető okok feltárását, valamint e csoportokról valós, hiteles, differenciált és sztereotípia-mentes (pozitív) média-képet alakítanak ki. Cél az egész országra kiterjedő hatás kiváltása, ennek érdekében szükséges a média műsorok, termékek országos hatáskörű médiumokban való megjelentetése. A projekt további célja a szemléletformálási tevékenységek megalapozása olyan helyzetfelmerő kutatásokkal, amelyek feltárják a médiahatások és az állampolgári vélemények alakulása, magatartásmódok formálódása közötti összefüggéseket, segítik a megfelelő beavatkozási eszközök kiválasztását, illetve vizsgálják az érintett hátrányos helyzetű célcsoportokat sújtó előítéleteket és média-reprezentációjukat.
Felhívás kódja: | TÁMOP-5.5.4/B-09/1 |
Megnevezése: | Anti-diszkriminációs programok támogatása a médiában - A diszkrimináció csökkentésének elısegítése a médián keresztül |
Kiválasztás típusa: | Standard |
Végső beadási határidő: | 2009-08-17 |
Témakör: | Szociálpolitika |
Kategória: | TÁMOP |
Értékelés típusa: | Folyamatos |
Pályázat státusza: | Megvalósítás alatt áll |
Keretösszeg: | 1 000 000 000 Ft |
Pályázati dokumentáció | |