Egyszerűsödött a támogatás kifizetés igénylések rendje
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kiemelt törekvése a kedvezményezettek mind teljesebb körű támogatása a Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) programjainak végrehajtása során. Különös jelentősége van a szerződéskötéseket követő pénzügyi elszámolási folyamatok egyszerűsítésének, illetve az elektronikus alkalmazások minél szélesebb körű használatának.
Az NFÜ jelentős könnyítéseket vezetett be a támogatás kifizetés igénylések (továbbiakban: támogatásigénylés) eljárási rendszerében, melynek részeként informatikai megoldásokat is biztosít.
1. Egyszerűbb és gyakoribb támogatásigénylések lehetosége
A továbbiakban – a szerződésben meghatározott feltételek figyelembevételével – gyakrabban beadható a támogatásigénylés, ezzel növelve a kedvezményezett szervezet likviditását. A támogatásigényléshez kapcsolódó adminisztrációs kötelezettség jelentősen csökkent, a következőkre:
2. Projekt elorehaladási jelentések
A projekt fizikai előrehaladásának nyomonkövetését a hathavonta kötelezően benyújtandó Projekt előrehaladási jelentéssel (PEJ) biztosítjuk. A hathónapos időintervallum alkalmazása jelentős könnyítés a korábbiakhoz képest, melyet a 2006. november 19-én elfogadott 8/2006 (X. 20.) MeHVM-PM-FVM együttes rendelet tesz lehetővé.
A fent említett Egyszerűsített projekt előrehaladási jelentés (EPEJ) benyújtására akkor van szükség, ha a kedvezményezett támogatásigénylést kíván benyújtani a hat havi kötelező beszámolások között. Azaz a támogatásigénylések mellé mindig kell előrehaladási jelentést benyújtani, amely vagy PEJ (teljes, hathavonta) vagy EPEJ (egyszerűsített) lehet.
3. Elektronikus támogatások
A továbbiakban az elszámolások kapcsán a következő tevékenységeknél tud élni a kedvezményezett az elektronikus támogatással:
A www.nfh.hu/emir/palyazo honlapon elérhetőek az elszámolások elkészítését támogató „Számlakitöltő” elektronikus alkalmazások (on-line és letölthető verziók).
Az elektronikus és egyszerűsített alkalmazásokkal a támogatásigénylésekhez kapcsolódó munka válik egyszerűbbé. A program használatával jelentősen csökkenek a számszaki és formai hibák, melyeket a korábbiakban csak hiánypótlásokkal lehetett orvosolni. A legfontosabb szempont, hogy a kedvezményezettek hamarabb juthatnak támogatásaikhoz, mert a közreműködő szervezetekre háruló adminisztrációs feladatok csökkennek, így felgyorsulnak a kifizetési folyamatok.
Az on-line verzió az adott kedvezményezett pályázatára szabott adatokkal támogatja az adatfeltöltést, kiiktatva az adminisztratív hibalehetőségeket. Az on-line számlakitöltő és EPEJ-kitöltő felület úgy érhető el, hogy a Pályázótájékoztató oldalról (www.nfh.hu/emir/palyazo) a kedvezményezett jelszavával belép a saját pályázatára vonatkozó felületre. Kérjük, hogy a Pályázótájékoztató felület üdvözlő lapján figyelmesen olvassák el az útmutatókat.
Azon pályázók számára, akik nem rendelkeznek olyan internet kapcsolattal, ami lehetővé teszi a folyamatos on-line munkát, illetve elszámolásaikat olyan környezetben fogják rögzíteni, ahol nincs internet, segítséget jelent a letölthető számla- és EPEJ-kitöltő program, melyet a Pályázótájékoztató felületre lépve a jobb oldalon található képre kattintva telepíthetnek.
Az elektronikus támogatáshoz kapcsolódó telefonos Help Desk szolgáltatást a Pályázati Információs Központ látja el a 06-40 2004-94-es kék számon keresztül.
4. Szerzodésmódosítások
A jogszabályváltozásnak köszönhetően csökkent a kötelező szerződésmódosítások köre is. A jövőben az egyes költségkategóriák évek szerinti megoszlásának változásakor nem kell szerződést módosítani.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség természetesen további segítő lépéseket is tervez annak érdekében, hogy a kedvezményezettek egyszerűbb, kiszámíthatóbb eljárási feltételek mellett valósíthassák meg projektjeiket.
Egységes Monitoring Információs Rendszer - Pályázótájékoztató >>